Jak i gdzie poszukiwać pracowników?

Jeśli już zaplanowałeś zapotrzebowanie kadrowe, to do dzieła. Jak rozumiem dokonałeś już analizy czynników wewnętrznych pod kątem tego jak jest obecne i przewidywane zapotrzebowanie na kwalifikowanych pracowników, a także planowane wakaty, rozwijanie i ograniczanie poszczególnych wydziałów oraz przeprowadziłeś analizę czynników otoczenia takiego jak rynek pracy. Zatem możesz podjąć kolejne kroki. Są rozmaite formy pozyskiwania kandydatów. Pracodawcy korzystają z wszelkich możliwych opcji, a także szukają pomocy u firm outsourcingowych, które dokonują skutecznej rekrutacji. Pracodawcy posiadają rozmaite opcje dotarcia z informacją o wolnym stanowisku do potencjalnych pracowników. Metody te obejmują przede wszystkim przekaz ustny, a ponadto ogłoszenie w formie wewnętrznej oraz zewnętrznej, a także ogłoszenie na stronie internetowej. Korzystają także z ofert pracowników zarejestrowanych w urzędach pracy i akademickich biur karier, prywatnych agencji pośrednictwa pracy, jak również agencji doradztwa personalnego. Zatem opcji jest mnóstwo, jeśli poszukujesz wielu pracowników to możesz skorzystać z niemalże każdej. Jeżeli celem pracodawcy jest znalezienie pracownika o nieco wyższych kwalifikacjach do dyspozycji jest wiele metod, a w tym przede wszystkim serwisy dla poszukujących pracy. Obecnie na polskim rynku oferta takich serwisów jest bardzo duża – można wśród nich znaleźć najlepszą dla siebie. Serwisy darmowe, na których pracodawca umieszcza ogłoszenie bezpłatnie lub profesjonalne serwisy, na których za ogłoszenie trzeba zapłacić ale w zamian za to oferowany jest szereg usług dodatkowych, także w kategorii preselekcji kandydatów. Zdarza się, zwłaszcza gdy pracodawca, dla którego poszukuje się pracownika, znajduje się w innym miejscu w Europie lub po prostu w innym mieście Polski, że część spotkań z kandydatem odbywa się w wirtualnym pokoju spotkań (tzw. cloud meeting, cloud room) lub za pomocą komunikatora internetowego, umożliwiającego nie tylko dialog, lecz również kontakt wzrokowy z rozmówcą. Różnorodność opcji pozwala na dotarcie do niemalże każdego pracownika o rozmaitych kwalifikacjach i pożądanych przez nas cechach.

,,Oszolifuj ten diament” i zaproponuj szkolenie stanowiskowe

Udało Ci się znaleźć określone osoby o doskonałych predyspozycjach do podjęcia zatrudnienia w Twojej firmie. Warto zatem zaproponować im szkolenie stanowiskowe nowo zatrudnionych pracowników, są to działania zmierzające do podniesienia kompetencji pracowników. Na pewno pracownik będzie zadowolony z możliwości przygotowania się podczas szkolenia, do zajmowanego stanowiska. Niestety wielu pracowników w firmach zostaje rzuconych na tzw. ,,głęboką wodę”. Szkolenie stanowiskowe to doskonała forma na poznanie pracownika lepiej i danie mu szansy. Przeprowadź je, daj szanse na zdobycie nowej wiedzy. Wówczas możesz mieć pewność, że pracownik nie popełni błędów z powodu braku wiedzy, zmniejszy się jego poziom stresu i presja, a przede wszystkim uczyni wszystko, aby dobrze sprawować swoją funkcję. Szkolenie stanowiskowe – to jest to !

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here