Rozwój i nauka

Darmowe szkolenia dla pracowników przedsiębiorstwa

Są rozmaite szkolenia, zarówno dla pracowników, pracodawców, jak również osób bezrobotnych. Różnią się specyfiką, sposobem finansowania, ale przede wszystkim tematyką. Opcja darmowych szkoleń jest najczęściej dostępna w miejscu pracy. Szef najczęściej informuje o takiej możliwości i tematyce. Najczęściej mają charakter pracowniczy i dotyczą nurtującej kwestii. Mogą być związane z radzeniem sobie w sytuacjach kryzysowych, gospodarowaniem czasem, a nawet dotyczące finansów i księgowości. Zakres jest niezwykle szeroki. Pracodawca w ten sposób generuje wzrost kwalifikacji w zespole, a także w pewien sposób motywuje swoich pracowników do działania. Warto korzystać z takiej możliwości i dodatkowo się szkolić. Tym bardziej, jeśli są one bezpłatne. Tym samym wzbogacimy nasze CV o dodatkowe kwalifikacje, a w oczach pracodawcy zyskamy. Pracownik, który chętnie podejmuje takie wyzwania i chce się uczyć dobrze rokuje na przyszłość. Szczególnie jeśli szkolenie jest bezpłatne i jedynym argumentem jest brak chęci. Warto nauczyć się nowych rzeczy, wzbogacić swoją wiedzę, która może w każdej chwili się przydać nie tylko na polu zawodowym. Z każdego szkolenia trzeba czerpać jak najwięcej informacji.

Szkolenia jako skuteczny instrument motywacji

Firma powinna posiadać świadomość, iż motywowanie to system, który w porozumieniu z pracownikami opiera się na uzgadnianiu celów, regularnej ocenie wyników ich pracy, planowaniu kolejnych kroków, czyli dalszego rozwoju firmy i w końcu na ustaleniu nagrody. Mając na uwadze powyższe aspekty warto wskazać na kilka metod motywowania personelu czyli. Po pierwsze jest to stawianie na ciekawe wyzwania: pracownik powinien mieć możliwość rozwoju, z którym wiązałyby się korzyści, nie zawsze w formie gratyfikacji finansowej. Cenna jest choćby osobista satysfakcja. Rozwijanie interesujących projektów motywuje, więc warto podjąć starania, aby maksymalnie dużo zadań w firmie budziło właśnie tego typu emocje. Drugim instrumentem motywowania jest przekazywanie części kontroli. Trzeba podkreślić, że zbyt dokładne kontrolowanie pracownika nigdy nie przynosi dobrych rezultatów. Należy pamiętać, że zatrudniony powinien mieć możliwość samodzielnego radzenia sobie z zadaniami. Pracownicy, którym zostawi się pewne pole do własnych działań, będą się starali udowodnić, że faktycznie potrafią sprostać oczekiwaniom. Kolejnym narzędziem jest stosowanie drobnych nagród. Warto zadbać o drobne motywujące nagrody, po każdym skończonym etapie pracy. Co więcej, jako lider powinieneś dobrze poznać swoich pracowników, ich potrzeby i motywacje. Młodym rodzicom np. pozwolić dostosować godziny pracy do godzin otwarcia przedszkola, kreatywnemu indywidualiście pozwolić pracować nad innymi projektami. Szkolenia to doskonała forma motywacji, poza tym świetnie sprawdzają się jako forma integracji pracowników. Można się lepiej poznać, poprawić koleżeńskie relacje w pracy, które z czasem doskonale przekładają się na współpracę w organizacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here