Tablicę rejestracyjną otrzymuje każdy pojazd mechaniczny, jaki porusza się po polskich drogach wraz z zarejestrowaniem go. Jest to proces obowiązkowy, nie ma możliwości, by móc uczestniczyć w ruchu drogowym pojazdem mechanicznym bez tablic rejestracyjnych. Za nieposiadanie tablic, ich zgubienie, zniszczenie albo doprowadzenie do stanu, w którym niemożliwym staje się odczytanie numerów, grozi surowy mandat.
Tablice rejestracyjne w przypadku samochodu przyczepia się w dwóch miejscach, z przodu oraz z tyłu auta. Pamiętajmy, że każda tablica rejestracyjna jest indywidualna dla każdego samochodu i służy w celach jego identyfikacji.
Aby móc zachowywać ją w odpowiednim stanie, minimalizować ryzyko utraty poprzez kradzież, zgubienie albo zniszczenie, producenci oferują dodatkowe elementy, które w tym pomogą. Do takich zaliczają się ramki pod tablice rejestracyjne. Te pełnią co najmniej kilka funkcji i każda z nich jest istotna.
Funkcja zabezpieczająca
Przede wszystkim ramki do tablic rejestracyjnych mają być zabezpieczeniem samej tablicy. Są dodatkową ochroną, która minimalizuje ryzyko odczepienia się tablicy, utrudnia też jej zniszczenie, zgubę i kradzież. Sama ramka nie jest droga, warto, by w takową zainwestował każdy posiadacz pojazdu mechanicznego. Oczywiście, najczęściej stosuje się je do tablic samochodowych, natomiast z powodzeniem można nabyć też takie, które pasują do montażu pod tablicami rejestracyjnymi motocykli czy innego pojazdu mechanicznego, jaki musi podlegać rejestracji.
Funkcja reklamowa
Oprócz funkcji praktycznej ramki do tablic rejestracyjnych mogą stanowić także doskonały element pozwalający na zamieszczenie przekazu reklamowego. Z tej opcji korzystają przede wszystkim zasobne floty aut firmowych. Fakt, że ramka nie daje dużej przestrzeni do naniesienia informacji, natomiast te najważniejsze z powodzeniem mogą się na niej znaleźć. Na ramkach najczęściej umieszcza się sam logotyp firmy, dane teleadresowe albo hasło reklamowe. Tyle wystarczy, by taki przekaz był zauważony przez innych uczestników ruchu drogowego. Co więcej, ta reklama jest w pełni akceptowana, bo nie rozprasza kierowców. Jej ogromną zaletą są też niskie koszty. Inwestycja w tego rodzaju formę reklamy nie jest wysoka, za to jednorazowa. Im więcej samochodów posiada firma we własnych zasobach, tym lepsza skuteczność poprzez zasięgi będzie generowana takim przekazem. To doskonała opcja na reklamę uzupełniającą całościową strategię reklamową.