Nie ważne czy jesteśmy pracownikami na etacie czy też prowadzimy firmę jednoosobową czy jesteśmy komplementariuszem w spółce komandytowej. Ważne jest to że możemy poprawić produktywność swojej pracy. Takie wskazówki, które pokazują nam Jak powinna wyglądać odpowiednio organizacja czasu pracy, zebrał Eric Barker, autor książki pt. ” Breaking Up The Wrong Tree”. Jak zatem powinna wyglądać odpowiednie organizacja czasu pracy? Poniżej znajduje się pięć sekretów, dzięki którym poprawimy swoją produktywność oraz zadowoli my naszych pracodawców. Sprawdźcie sami!
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/organizacja-czasu-pracy/
Dobra organizacja czasu pracy – 5 ważnych zasad
1. Użyj tablicy wyników
Przede wszystkim Notuj ile czasu poświęcasz na w sumienną pracę, każdego dnia. Wtedy zyskasz Czarno na białym informacje, czy robisz postępy, czy też obijasz się wykonując niepotrzebne prace zabierające Ci cenny czas.
2. Planuj sumienna i nie rozpraszaj się
Tak jak już wspomnieliśmy w punkcie numer 1, bardzo ważne jest aby wszystko umieszczać w odpowiednich kalendarzach czy też tablicach. Skuteczne organizacja czasu pracy wymaga przede wszystkim blokowania czasu na zadania, które są niezbędne oraz wpływają znacząco na finalny wynik naszej pracy. Są to wszystkie zadania które powinniśmy wykonać w celu zarobienia pieniędzy. Na początku powinniśmy zacząć od w pracy która zabierze nam najwięcej czasu, i wykonać ją w najlepszy sposób. Pozostałe mniejsze prace takie jak spotkania, rozmowy telefoniczne i maile zostawiamy na sam koniec.
3. Bądź asertywny
Jeżeli w jakimś zadaniu mówisz „tak”, to innemu odpowiadasz „nie”. Pamiętaj o tym zawsze, jeżeli ciągle godzisz się na pomoc koledze lub koleżance i nie potrafisz odmówić udziału w mało ważnym projekcie, który tylko zabierze twój cenny czas. Nie chodzi o to żeby być samolubnym, ale musisz chronić swój czas aby przeznaczać go dla ważne sprawy, które są istotne dla Ciebie.
4. Wypracuj rytuał „sumiennej” pracy
Dobierz takie zachowanie, które wprowadzi twój umysł w stan gotowości oraz dokładnego skoncentrowania. Wypracuj w sobie taki rytuał. W ten sposób łatwiej będzie ci się skupić na tym co jest ważne.
5. Porozmawiaj z pracodawcą
Jeżeli boisz się, że po rezygnacji z wykonanego zadania, stracisz posadę, to pamiętaj że sumienna praca jest w stanie cię obronić. Wyjaśnij pracodawcy, że chcesz poświęcać swój czas na zadania, które przyniosą realne efekty i poprawia efektywność firmy. Jest to dobra opcja również dla niego więc Uświadom go w tym. Zawiadom go o tym, że potrzebujesz 50% czasu na resztę obowiązków a 50% pracy na wykonanie najważniejszego zadania. Przykładowo jeśli pracujesz 8 godzin to 4 godziny poświęcasz jedynie na jednym zadaniem, które jest najważniejsze, a resztę dnia, czyli kolejne 4 godziny, na rzeczy mniej ważne.
Zobacz też: http://www.bossbyte.pl/czterodniowy-tydzien-pracy-jak-zyskac-korzysci/